Pencinta Yang Dimuliakan Allah. :)

TINTA PENULIS.

Dengan Nama Allah,

Aku hanyalah insan hina berlumur dosa yang seringkali tergelincir dari landasan iman. Aku perlukan teguran, nasihat & doa yang berpanjangan dari kalian.

Sesungguhnya aku menulis disini tujuan utamanya adalah untuk memperingatkan & menasihatkan diriku sendiri. Kala aku menulis, mungkin Allah tika itu meningkatkan keimananku. Maka, bila aku rasa lemah, aku akan kembali semula ke sini & membaca kembali catatan-catatanku; untuk aku baca, hadam & menghayati semula nasihat yang pernah aku tulis suatu masanya.

Ambillah mana yang baik & tinggalkanlah yang tidak bermanfaat. Semoga Allah Mengampuni semua dosa-dosa kita.. Amiin.

Tuesday, September 8, 2009

TERIMA KASIH SEMUA... :)


Salam warahmatullah...

Hari ini.... bermula seperti biasa. Namun, jiwaku kini lebih tenang. Rasa sakit hati, kecewa, marah... semuanya cuba ku buang jauh-jauh... Sudah tiba masanya untukku bangkit dari mimpi sedihku itu...

3 hari menyepi dari meng'update' blog yang selama ini bagaikan teman rapat diriku... Aku lebih banyak menyendiri dan...

bermuhasabah tentang kekhilafan diri..

Hasil muhasabah itu... aku temui sesuatu... seharusnya selepas ini, aku bergantung sepenuhnya kepada Allah.. Kerana Allah sahaja yang ada di sisiku. Tidak kira waktu senang, susah, gembira atau sedih.. Allah selalu sahaja ada tiap kali aku memerlukan teman berbicara.

Saat aku sedih... aku mencari sahabat y sudi mendengar masalahku. Ada. Tetapi... baru sahaja aku mahu menaip mukadimah...

'... kau okey ke ni?'
'........'
'Ada masalah ke? cakapla. Mana tau aku boleh tolong ang...'
'Aku tengah sedih...'

Diam. satu. dua. tiga saat. Tiba2...

BUZZ!

'.... sori.. kita chat lain kali. aku nak kua makan jap. lapa la. penat baru balik keje...'

Hm... Silap aku. Buat apa mengadu pada manusia? Apa yang manusia boleh tolong? Mengadulah pada Allah.. Dia satu-satunya penolong... Hish.. aku mengutuk diri sendiri. Kesal tentang silapku kali ini..




Saat ini... baru aku sedar betapa pentingnya sahabat yang kukuh pegangan agamanya. Kerana setiap jawapan dan nasihat y diberikan akan tetap kembali padaNya...

Aku senyum setiap kali membaca komen2 y diberikan oleh sahabat2 di kotak 'gmail'ku. Sesekali aku menyeka air mata tatkala membaca firman2 Allah yang turut diselitkan dalam nasihat mereka.

Semua tafsir surah itu aku tahu... tapi aku jadi lupa hanya kerana kecewa.. Hm... haish... apalah kan...

Apapun, sebenarnya, tujuanku publish post ini adalah untuk mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada sahabat2 yang sudi memberikan nasihat. Walau sebaris ayat... aku tetap menghargainya..

Terima kasih ummi, bazliah rodzi, yana, emrullah, salju dan kembara salju.. terima kasih ana ucapkan... semoga Allah membalasnya berlipat kali ganda..

InsyaAllah...

Kepada Ummi... ana juga sayang anti... :)

Serta tidak lupa kepada Bazliah Rodzi, nasihat anti memang dapat mengubat sedikit kelukaan di hati ana... :)

Terima kasih ya semua... Ana sudah ok sekarang...

Mendung2 pun telah berarak pergi...

Firman Allah;

"Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah,
nescaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya.
Dan Dia memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.
Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah,
nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya."
(Surah At-Thalaq: 2-3)


............................................ syukur Alhamdulillah.. :)


1 comment:

"Dan berpesan-pesanlah kamu dengan kebenaran dan kesabaran.."