Pencinta Yang Dimuliakan Allah. :)

TINTA PENULIS.

Dengan Nama Allah,

Aku hanyalah insan hina berlumur dosa yang seringkali tergelincir dari landasan iman. Aku perlukan teguran, nasihat & doa yang berpanjangan dari kalian.

Sesungguhnya aku menulis disini tujuan utamanya adalah untuk memperingatkan & menasihatkan diriku sendiri. Kala aku menulis, mungkin Allah tika itu meningkatkan keimananku. Maka, bila aku rasa lemah, aku akan kembali semula ke sini & membaca kembali catatan-catatanku; untuk aku baca, hadam & menghayati semula nasihat yang pernah aku tulis suatu masanya.

Ambillah mana yang baik & tinggalkanlah yang tidak bermanfaat. Semoga Allah Mengampuni semua dosa-dosa kita.. Amiin.

Friday, September 4, 2009

Tarbiyah Hati

Bismillahirahmanirrahim...
Wahai Tuhan Yang Pengasih lagi Maha Pengasihani...
Hamba datang mengabdi diri...




Bila ingin mengubati hatimu dari keburukan dan kelalaian,
Jauhilah sesuatu yang syubhah,
Keluarlah menuju ke padang taubat,
Pakailah baju penyesalan,
Angkatlah panji kehinaan,
Tinggalkan tempat tidur,
Ubahlah kedudukanmu dari jauh kepada Allah dengan mendekatiNya,
Dan dari sambil lewa dengan kesungguhan,
Berilah makan fakir miskin,
Biasakan hatimu untuk mengasihi dan mencinta,
Memperbanyakkan menangis,
Dan teruslah berdoa kerana mengharap,
Dan cemas kerana dosa yang dilakukan,
Dengan begitu...
Mudah-mudahan engkau sembuh...
Dari penyakit hatimu...


1 comment:

"Dan berpesan-pesanlah kamu dengan kebenaran dan kesabaran.."