Pencinta Yang Dimuliakan Allah. :)

TINTA PENULIS.

Dengan Nama Allah,

Aku hanyalah insan hina berlumur dosa yang seringkali tergelincir dari landasan iman. Aku perlukan teguran, nasihat & doa yang berpanjangan dari kalian.

Sesungguhnya aku menulis disini tujuan utamanya adalah untuk memperingatkan & menasihatkan diriku sendiri. Kala aku menulis, mungkin Allah tika itu meningkatkan keimananku. Maka, bila aku rasa lemah, aku akan kembali semula ke sini & membaca kembali catatan-catatanku; untuk aku baca, hadam & menghayati semula nasihat yang pernah aku tulis suatu masanya.

Ambillah mana yang baik & tinggalkanlah yang tidak bermanfaat. Semoga Allah Mengampuni semua dosa-dosa kita.. Amiin.

Thursday, February 25, 2010

Demi Sebuah Cinta.


Katakanlah kau mencintai Allah dan Rasulullah SAW. Maka, apakah buktinya?


Salam warahmatullah..

Sebelum itu, harap sudi menjenguk link ini;
KAU ISTIMEWA

Ku kirai rasa sibuk, mencari sedikit ruang untukku catat sesuatu demi hari lahir insan agung kekasih Allah.

Sabda Rasulullah SAW;
"Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu 2 perkara, yang sekiranya kamu beregang teguh kepadanya, nescaya kamu tak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al-Quran dan Sunnahku."

SALAM MAULIDURRASUL. 12 Rabiulawal, bersamaan 26 Feb 2010.




The Chosen One by Maher Zain.

In a time of darkness and greed
It is your light that we need
You came to teach us how to live
محمد يا رسول الله

You were so caring and kind
your soul was full of light
You are the best of mankind
محمد خير خلق الله

صلّوا على رسول الله
الحبيب المصطفى
Peace be upon The Messenger
The Chosen One

From luxury you turned away
And all night you would pray
Truthful in every word you say
محمد يا رسول الله

Your face was brighter than the sun
Your beauty equaled by non
You are Allah Chosen One
محمد خير خلق الله

صلّوا على رسول الله
الحبيب المصطفى
Peace be upon The Messenger
The Chosen One

I'll try to follow your way
And do my best to live my life
as you taught me
I pray to be close to you
On that day and see you smile
When you see me

صلّوا على رسول الله
الحبيب المصطفى
Peace be upon The Messenger
The Chosen One

صلّوا على رسول الله
Oh
Peace be upon.. Oh
The Chosen One..

Cintailah Rasulullah SAW, kerana itu bermakna kita mencintai Allah. Memang tak mudah istiqamah untuk menjadi ummat baginda yang terbaik. Tetapi sekurang2nya kita mencuba, supaya taklah malu kita tatkala bertemu baginda kelak.. InsyaAllah. :)



No comments:

Post a Comment

"Dan berpesan-pesanlah kamu dengan kebenaran dan kesabaran.."