Pencinta Yang Dimuliakan Allah. :)

TINTA PENULIS.

Dengan Nama Allah,

Aku hanyalah insan hina berlumur dosa yang seringkali tergelincir dari landasan iman. Aku perlukan teguran, nasihat & doa yang berpanjangan dari kalian.

Sesungguhnya aku menulis disini tujuan utamanya adalah untuk memperingatkan & menasihatkan diriku sendiri. Kala aku menulis, mungkin Allah tika itu meningkatkan keimananku. Maka, bila aku rasa lemah, aku akan kembali semula ke sini & membaca kembali catatan-catatanku; untuk aku baca, hadam & menghayati semula nasihat yang pernah aku tulis suatu masanya.

Ambillah mana yang baik & tinggalkanlah yang tidak bermanfaat. Semoga Allah Mengampuni semua dosa-dosa kita.. Amiin.

Sunday, August 30, 2009

AZAB BAGI PEMINUM ARAK

Bismillahirrahmanirrahim
Selamat buat hati-hati yang beriman...:)


Rasulullah saw bersabda;

"Siapa meminum arak di dunia, Allah akan meminumkannya racun hitam yang menghancurkan daging dan mukanya sebelum dia meminumnya. Jika dia telah meminumnya, maka mengelupaslah daging dan kulitnya hingga menyakitkan ahli neraka. Ingatlah, bahawa peminumnya, penyimpannya, penjaganya, penghantarnya dan yang memakan wangnya, semuanya terlibat dalam dosanya. Allah tidak mahu menerima solat, puasa, mahupun haji mereka sebelum bertaubat. Jika mereka mati sebelum sempat bertaubat, Allah akan menggantikan seteguk arak di dunia, dengan seteguk nanah Jahannam. Ingat, setiap yang memabukkan haram. Dan setiap arak itu haram."

Rasulullah saw bersabda;
"Tidak akan masuk syurga orang yang membiasakan minum arak."

Baginda bersabda lagi;
"Yang pertama, Tuhan melarangku setelah menyembah berhala adalah minum arak."

Allah berfirman;
"Sesungguhnya syaitan mengkehendaki supaya menjatuhkan kamu dalam permusuhan dan saling membenci kerana arak dan berjudi." (Al Maidah:91)

Allah berfirman;
"Orang-orang munafik lelaki dan orang-orang munafik perempuan, setengahnya serupa dengan yang lain. Mereka menyuruh yang mungkar dan melarang memperbuat yang makruf, mereka menggenggem tangannya (bakhil). Mereka melupakan Allah dan Allah melupakan mereka. Sesungguhnya orang- orang munafik itu adalah orang-orang yang fasik (orang yang meninggalkan Allah dan Rasulullah saw-keluar dari petunjuk dan dalam kesesatan). Allah telah menjanjikan Neraka Jahannam untuk orang-orang munafik lelaki dan orang-orang munafik perempuan dan orang-orang kafir serta kekal di dalamnya. Itu cukup (untuk balasannya), Allah mengutuki mereka, dan untuk seksaan mereka abadi." (At-Taubah: 67-68)

Dari Suratun Nisa' ayat 140;
"Ertinya; "...sesungguhnya Allah menghimpun orang-orang munafik dan orang-orang kafir sekaliannya dalam Neraka Jahannam."

Firman Allah dalam An-Nisa' ayat 145;
"Sesungguhnya orang-orang munafik di tingkat yang paling bawah dalam Neraka, sedang engkau tidak memperolehi penolong untuk mereka itu."

Jibril berkata;
"Sesungguhnya Allah menciptakan Neraka dan Dia menyalakannya 1000 tahun sehingga menjadi merah. Lalu, dinyalakan lagi 1000 tahun sehingga memutih. Allah menyalakan lagi 1000 tahun sehingga menjadi hitam. Hitam pekat dan gelap. Demi Allah yang mengutuskan Muhammad saw sebagai pengutus, seandainya sehelai pakaian ahli Neraka ada di atas bumi, tentu ahli bumi akan mati semua. Dan seandainya setimba daripada minuman mereka ditumpahkan ke dalam air di bumi, tentulah mati semua orang yang meminumnya. Dan seandainya saja seseorang masuk ke dalam Neraka, kemudian dikeluarkan ke dunia, tentu ahli bumi mati kerana bau busuknya."


Neraka itu ada 7 pintu. Dari satu pintu ke pintu yang lain memakan waktu 70 tahun. Tiap pintu lebih panas daripada pintu yang sebelahnya berlipat 70 kali ganda. Rasulullah saw bertanya kepada Jibril tentang penghuni neraka-neraka tersebut.

Lalu Jibril menjawab;
"Pintu terbawah, di sanalah tempat orang-orang munafik. Namanya Hawiyah.

Seperti yang difirmankan Allah dalam An-Nisa' ayat 145;
"Sesungguhnya orang-orang munafik dalam Neraka yang paling bawah."

Pintu ke-2 adalah bagi orang-orang musyrik. Namanya Jahim.
Pintu ke-3 adalah bagi tempat As-shabiun (orang-orang yang menukar agamanya). Namanya Saqar.
Pintu ke-4 adalah tempat Iblis dan pengikutnya daripada golongan Majusi (menyembah api). Neraka ini namanya adalah Ladha.
Pintu ke-5 adalah tempat orang-orang Yahudi namanya Huthamah.
Pintu ke-6 Neraka Sair, tempat bagi orang-orang Nasrani.
Neraka ke-7 ialah Neraka bagi orang-orang sombong dan umat Rasulullah saw yang mati sebelum sempat bertaubat."

Berapa ramai orang tua, anak muda dan wanita dipanggil ke neraka. Kemudian wajah mereka menjadi hitam dan tubuh mereka remuk! Yang tua tidak lagi dihormati, yang muda tidak lagi dikasihani dan wanita tidak diberi pakaian.

Kita adalah orang-orang Islam, jadi mengapa harus bersikap, berpakaian, dan mengikut cara Kafir?

Sesungguhnya setiap maksiat yang berpunca dari syahwat dan nafsu masih boleh diampunkan. Sedangkan setiap maksiat yang dilakukan kerana kesombongan... tidak akan diampunkan. Sepertimana Iblis syirik kerana sifat sombongnya.

Apakah kita tegar sombong dengan Allah? Sedangkan udara yang kita sedut ini juga adalah milikNya?

Oleh itu, seharusnya kita bertaubat atas segala dosa-dosa yang tidak terkira banyaknya itu sebelum mati. Dengan harapan Allah akan mengasihani kita dan menerima taubat kita. InsyaAllah. Allah itu Maha Pengasih dan Pengampun.

Allah berfirman;
"Wahai orang-orang mukmin, bertaubatlah kamu dengan taubat nasuha..."

Rasulullah saw bersabda;
"Tiga hal yang membinasakan: menuruti hawa nafsu, kedekut, dan diikuti dengan kesombongan seseorang akan diri sendiri."




Katakanlah (Muhammad),
"Inilah jalanku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan yakin, Mahasuci Allah, dan aku tidak termasuk orang-orang yang musyrik," (12: 108)

Allahumma Ya Allah!
Jauhkanlah kami dari Neraka dan seksaannya serta segala perbuatan yang mendekatkan kami padanya. Masukkanlah kami ke dalam Syurga bersama orang-orang yang beruntung mendapat rahmatMu. Amin.

Harapnya Kemuliaan Ramadhan ini akan membuka hati para muslimin dan muslimat yang telah menjauh dari Allah agar pulang semula dalam jalan kebenaran. Semoga kita semua akan sentiasa diberi petunjukNya...

Allahu 'alam.





11 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam ziarah.. truskan penulisan.. nice blog :)

    ReplyDelete
  3. subhanallah...semoga kita sentiansa d jln y benar..nice p0st!!!keep ur g00d w0rk

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas komen. InsyaAllah.. :)

    ReplyDelete
  5. Salam merdeka syauqah.

    semoga mereka insaf , insaf dan insaf.
    diberi HidayahNya :)

    ReplyDelete
  6. Salam..salam ziarah..salam ramadan..sekiranya boleh gambar2 itu tidak perlu ditayangkan. yang pertama, kerana walaupun hndak menunjukkan keterukan dan kebobrokan mereka, kadangkala kita tidak perasan kemungkinan mereka yang di dalam gambar itu sudah berubah. Seolah2 kita menambah dosa mereka selepas perubahan mereka. yang kedua, bagi mereka yang rosak hatinya akan terkesan dengan aurat perempuan.mungkin yang ditutup muka tapi aurat lainnya terdedah. Jadi, bagi saya cukuplah kamu meletakkan situasi itu dlam bentuk perkataan agar lebih terkesan di hati pembaca.maaf kalau teguran tidak memberikan kesan..saya tdak kenal kamu tapi saya yakin kamu sedara saya. saya manusia berdosa. maaf salah silap.Selamat berjuang sahabatku..

    ReplyDelete
  7. Salam merdeka juga buat arnamee... :)

    InsyaAllah, kita sama2 doakan semua ummah selamat di dunia dan akhirat...

    ReplyDelete
  8. Waaikumussalam Harithmkt90,
    salam ziarah.. salam ramadhan.

    Maaf... masih ada yang tersinggung...
    Terima kasih atas teguran.
    Saya akan delete mana gambar yang keterlaluan.
    Maaf ya, atas semua kesulitan.
    Sbnarnya sy juga keberatan nk expose pic y lebih2. tapi, when i search for the pic, pic itu saja y ada. maaf sekali lagi..

    Harapnya andaian anda benar, sy juga berharap benar mereka berubah.. walau bukan demi ibubapa, bangsa,agama atau demi diri mereka sendiri. At least, demi Allah...

    Terima kasih sekali lagi atas komen.. :)

    ReplyDelete
  9. salam..tuan mohon copy and paste untuk disampaikan ..terima kasih

    shafarin shaari

    ReplyDelete
  10. Anon>

    wasalam.. ambillah mana yang bermanfaat utk disebarkan demi kebaikan ummah.

    :)

    ReplyDelete

"Dan berpesan-pesanlah kamu dengan kebenaran dan kesabaran.."