Pencinta Yang Dimuliakan Allah. :)

TINTA PENULIS.

Dengan Nama Allah,

Aku hanyalah insan hina berlumur dosa yang seringkali tergelincir dari landasan iman. Aku perlukan teguran, nasihat & doa yang berpanjangan dari kalian.

Sesungguhnya aku menulis disini tujuan utamanya adalah untuk memperingatkan & menasihatkan diriku sendiri. Kala aku menulis, mungkin Allah tika itu meningkatkan keimananku. Maka, bila aku rasa lemah, aku akan kembali semula ke sini & membaca kembali catatan-catatanku; untuk aku baca, hadam & menghayati semula nasihat yang pernah aku tulis suatu masanya.

Ambillah mana yang baik & tinggalkanlah yang tidak bermanfaat. Semoga Allah Mengampuni semua dosa-dosa kita.. Amiin.

Friday, November 20, 2009

Selamat Hari Lahir, IBU..


“Siapakah manusia yang paling berhak untuk aku layani dengan sebaik mungkin?”
Rasulullah saw bersabda: “Ibumu, ibumu, ibumu... dan kemudian, ayahmu.."
[HR. Bukhori, Muslim, Ibnu Majjah, Ahmad]


Khas buat ibuku yang tercinta..

Masih segar dalam ingatanku..


Betapa hangatnya dakapanmu..
Kucupanmu..

Aku juga masih ingat..
Aku suka bersandar di bahumu..
Ketika aku sedih,
Aku gembira,
Aku sakit..

Antara semua..
Akulah yang paling banyak menyusahkanmu..

Akulah yang paling degil,
Paling banyak kekurangan..

Paling berpenyakit,
Paling manja..
Paling lemah..

Aku lemah tanpamu,
Tanpa kasih sayangmu..
Tanpa cintamu..

Tika berjauhan..
Kaulah yang paling kurindu..

Senyummu..
Pelukmu,
Lembut tanganmu..
Hangat sentuhanmu..

Katamu,
Aku hampir menyebabkan kematianmu..
Malam itu..

Katamu,
Antara semua,
Aku yang paling sukar..

I'm sorry..
I really love to stay in your womb.
Sleep tightly and peacefully,
In you..

Maafkan aku..
Begitu besar pengorbananmu,
Begitu banyak yang kau beri padaku,

Tetapi,
Tiada apa yang dapat ku balas.
Dan belum ada apa-apa yang dapat ku beri padamu.

Aku hanya memberimu,
kerisauan,
kebimbangan..
kegusaran..

kerinduan..

kekecewaan..

Maafkan aku..
Ketahuilah ibu..
Aku amat bersyukur..
Kerana masih mempunyai dirimu,
sebagai ibuku..

Aku cuba membayangkan..
Jika aku berada di tempat sahabat2
yang telah kehilangan insan yang mereka panggil emak..

Tetapi..
Kau masih ada di sisiku..
Yang selalu membalas cintaku..
Kau masih ada di sisiku,
Untuk ku sebut..

"Ibu, in rindu..."

Duhai pemilik syurgaku..
Aku amat menyayangimu..

Terima kasih..
Atas semuanya yang kau berikan padaku..

Terima kasih kerana mendidikku..
Terima kasih kerana menyayangiku..

Terima kasih kerana mengajarku pelbagai ilmu..
Terima kasih kerana menjagaku saat aku sakit,
Terima kasih kerana menjahitkan baju untukku,
Terima kasih kerana memasak lauk kegemaranku..

Terima kasih kerana menyekolahkanku..
Terima kasih kerana menyediakan keperluanku..
Terima kasih kerana merinduiku...
Terima kasih kerana mendoakanku..

Terima kasih kerana berada di sisiku,
di saat orang lain meninggalkanku..
Terima kasih kerana percaya padaku..
di saat orang lain menidakkan aku..

Walau aku banyak menyakitimu,
Walau aku banyak mengecewakanmu..
Walau aku memberi derita kepadamu..

Kau tetap menyayangiku,
dan memaafkan dosa-dosaku..

Terima kasih ibu..
Atas segala-galanya..



Terima kasih ibu..
Kerana menerima aku seadanya aku..


Selamat hari lahir ibu..
Semoga Allah merahmatimu selalu,
Memberi hidayah dan petunjukNya kepadamu,
Semoga diberiNya kesihatan, kebahagiaan di dunia dan akhirat..
Semoga Allah mengampuni semua dosa-dosamu
dan sentiasa mengasihanimu,

sebagaimana kau mengasihaniku sejak aku kecil,

Wahai ibuku yang sangat ku kasihi..
Semoga Allah memberikan yang terbaik buatmu..
Di dunia dan akhirat..


Terima kasih Ibu...

Terima kasih kerana melahirkanku..
Terima kasih kerana menyusukanku..


Dan terima kasih..
Kerana sudi menjadi ibuku..




p/s: Mood status: excited nak balik.. :)

Semoga Allah memanjangkan umurku, agar dapat ku bertemu dengan insan2 yang kurindui siang dan malam.. Semoga Allah memanjangkan umurku, agar dapatku meraikan hari lahir ibuku.. insyaAllah..


Post terakhir untuk bulan ini.. Maaf, post ini ditulis agak tergesa2 kerana mengejar masa. Tapi masih ikhlas buat dia yang ku cinta..

Aku akan bercuti panjang.. no more 24 hrs fr3 wireless.. :) insyaAllah, nanti ajak Liyana pi CC. hehe.


Di kesempatan ini, aku ingin memohon ampun dan maaf kepada semua pengunjung2 blog ini, sekiranya ada bahasa tulisanku yang mengguris hati dan perasaan kalian. Moga Allah sentiasa merahmati kalian semua, InsyaAllah!

2 comments:

  1. alahai..sweetnye..senang hidup awak dunia akhirat kalau jadi anak macam ni..

    ReplyDelete
  2. Alahai...

    akhirnye miss erin sudi jugak beri comment.. :)

    thanks a lot for the courage..

    InsyaAllah, miss doakanlah ye..

    ReplyDelete

"Dan berpesan-pesanlah kamu dengan kebenaran dan kesabaran.."