Pencinta Yang Dimuliakan Allah. :)

TINTA PENULIS.

Dengan Nama Allah,

Aku hanyalah insan hina berlumur dosa yang seringkali tergelincir dari landasan iman. Aku perlukan teguran, nasihat & doa yang berpanjangan dari kalian.

Sesungguhnya aku menulis disini tujuan utamanya adalah untuk memperingatkan & menasihatkan diriku sendiri. Kala aku menulis, mungkin Allah tika itu meningkatkan keimananku. Maka, bila aku rasa lemah, aku akan kembali semula ke sini & membaca kembali catatan-catatanku; untuk aku baca, hadam & menghayati semula nasihat yang pernah aku tulis suatu masanya.

Ambillah mana yang baik & tinggalkanlah yang tidak bermanfaat. Semoga Allah Mengampuni semua dosa-dosa kita.. Amiin.

Thursday, July 9, 2009

KEGELISAHAN MERANTAI HATI...


Kegelisahan yang kadangkala merantai sesetengah ruang hati...



Diriku sering tertanya-tanya,
menduga-duga,
mencari-cari.
Siapakah jodohku yg sebenar benarnya...
Hati jadi resah,
jiwa jadi mengah,
langkah pun lemah.
Namun janjiNya itu boleh disangkal siapa?
Mengertilah wahai diri.
Masih banyak yang perlu kau pelajari.
Jodoh itu ceriteranya pasti. Jika bukan di dunia mungkin di ukhrawi.

Wahai pemilik rusukku,
aku harap dikau bisa mengasihiku,
mencintaiku, membimbingiku dan...
menjadi jalan untukku terus mencintai Allah...

Aku akan terus menantimu,
biarpun aku tidak mengetahui siapakah gerangannya dirimu.
Cukuplah hanya Allah sahaja yang mengetahuinya kerana...
aku yakin dan benar-benar percaya dengan pilihan Allah...

Ya, aku benar-benar yakin pada janji Allah...
InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment

"Dan berpesan-pesanlah kamu dengan kebenaran dan kesabaran.."