Pencinta Yang Dimuliakan Allah. :)

TINTA PENULIS.

Dengan Nama Allah,

Aku hanyalah insan hina berlumur dosa yang seringkali tergelincir dari landasan iman. Aku perlukan teguran, nasihat & doa yang berpanjangan dari kalian.

Sesungguhnya aku menulis disini tujuan utamanya adalah untuk memperingatkan & menasihatkan diriku sendiri. Kala aku menulis, mungkin Allah tika itu meningkatkan keimananku. Maka, bila aku rasa lemah, aku akan kembali semula ke sini & membaca kembali catatan-catatanku; untuk aku baca, hadam & menghayati semula nasihat yang pernah aku tulis suatu masanya.

Ambillah mana yang baik & tinggalkanlah yang tidak bermanfaat. Semoga Allah Mengampuni semua dosa-dosa kita.. Amiin.

Friday, July 10, 2009

Bersabarlah!





Bismillahirrohmanirrohim..

Kepada setiap orang yang tidur dengan tenang dalam redha Allah dan takdirNya dengan berbantalkan angin yang keras, bila-bila masa senjata dapat menyerangnya dan panah pun dapat menusuknya.

Namun, dia tidak mengenal kesedihan dan matanya tidak pernah menitiskan air mata.

Ditujukan khas buat orang-orang yang kehilangan anak, kekasih, orang tua dan teman2. Ditujukan jua kepada mukmin yang menerima ujian. Dan ditujukan jua buat orang yang mendapat cubaan. Semoga Allah mengagungkan dan melipat gandakan pahala, meninggikan darjat, serta menghilangkan kesedihan anda.

Dan Allah juga berfirman;Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan (mengerjakan) solat. Dan sesungguhnya demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang sabar dan khusyuk. (Surah Al Baqarah: 45) 

Ali Radhiyallahu anhu pernah berkata;Kedudukan sabar dalam iman sama halnya dengan kedudukan kepala dalam tubuh.

Maka berbahagialah dengan pahala akhirat di dalam syurga Firdaus dan tempat yang berada paling dekat di sisi Tuhan yang Maha esa di syurga 'Adn dan tempat yang sangat disenangi, sebagai ganjaran atas apa yang telah engkau kerjakan. Selamat buat anda yang telah memiliki iman dan kesabaran serta percaya pada pahala Allah. Kelak anda akan mengetahui bahawa dalam keadaan apapun, andalah orang yang beroleh kebahagiaan dan keberuntungan.

Kerana Allah telah berfirman;...dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. (Surah Al Baqarah: 155)

BERTAWAKALLAH KEPADA ALLAH, LALU TIDURLAH DENGAN TENANG

Allahu'alam.

sumber: Buku 'Jadilah wanita paling bahagia'.

No comments:

Post a Comment

"Dan berpesan-pesanlah kamu dengan kebenaran dan kesabaran.."