Pencinta Yang Dimuliakan Allah. :)

TINTA PENULIS.

Dengan Nama Allah,

Aku hanyalah insan hina berlumur dosa yang seringkali tergelincir dari landasan iman. Aku perlukan teguran, nasihat & doa yang berpanjangan dari kalian.

Sesungguhnya aku menulis disini tujuan utamanya adalah untuk memperingatkan & menasihatkan diriku sendiri. Kala aku menulis, mungkin Allah tika itu meningkatkan keimananku. Maka, bila aku rasa lemah, aku akan kembali semula ke sini & membaca kembali catatan-catatanku; untuk aku baca, hadam & menghayati semula nasihat yang pernah aku tulis suatu masanya.

Ambillah mana yang baik & tinggalkanlah yang tidak bermanfaat. Semoga Allah Mengampuni semua dosa-dosa kita.. Amiin.

Friday, March 30, 2012

Aku Bermimpi Melihatmu, Aisyah.


Hanya Allah saja yang tahu betapa aku merinduimu.

[Kredit Gambar: DeviantArt]



Bismillahirrohmanirrohim..
Alhamdulillah..

Aku berkisah lagi.
Tentang Cinta...
Tentang sebuah cinta agung...

Bermimpi melihatmu di dalam tidur. Engkau dibawa malaikat. Dengan tabir sepotong kain sutera yang sangat indah. Lalu Malaikat itu berkata kepadaku,

”Inilah isterimu!” 

Setelah aku buka tabir itu. tampaklah wajahmu dan ternyata itu adalah Engkau wahai Aisyah.."
[Bicara Rasullulah SAW kepada ‘Aisyah.]

Anas ibnu Malik sempat bertanya kepada Ummu Salamah tanpa berselindung. 

"Mengapa jika bertemu Aisyah, Rasullullah SAW langsung menciumnya sedangkan jika bertemu isteri yang lain, baginda tidaklah melakukan sedemikian?” 

Tanpa rasa iri hati dan cemburu, Ummu Salamah pun lalu berkata;

"Kerana Rasullulah tidak dapat menahan dirinya apabila tiap kali bertemu dengan Aisyah."

Kerana itu...

Kerana itu Aisyahlah yang banyak bercerita tentang gelora cintanya dengan Rasullulah. 

Bagaimana mereka minum dalam satu gelas Rasulullah SAW meletakkan bibirnya tepat dibekas bibir Aisyah. 

Juga menggigit daging bersama sambil mendekatkan wajah mereka.

Aisyah bercerita bagaimana mereka mandi bersama, & saling berebut air dari satu bejana. 

Aisyah berkisah bagaimana mereka berdua menonton orang-orang Habsyah bermain lembing sambil meletakkan pipinya dan bersandar bahu.

Aisyah juga berkisah bagaimana mereka berlumba lari. 

Aisyah berkisah bagaimana dia bersyair dan Rasul menafsir. 

Aisyah berkisah bagaimana mereka bercerita untuk menghidupkan cinta. 

Aisyah berkisah dan mengadu bagaimana fitnah yang menimpanya. 

Dan akhirnya Aisyah jugalah yang berkisah bagaimana Sang Nabi kekasih Allah itu kembali menghadap Penciptanya,

"Sesungguhnya di antara nikmat Allah yang dilimpahkan kepadaku, bahawa Rasullulah SAW wafat di rumahku, pada hari giliranku, berada dalam rengkuhan dadaku. Dan Allah menyatukan antara ludahku dan ludah baginda saat wafat." [Saidatina Aisyah R.A]

Inilah cinta manusia yang agung. 

Cinta yang diasaskan kerana Allah. 

Cinta yang benar. 

Cinta yang menjadi contoh kepada umat untuk membina Baitul dakwah yang menjadikan kasih sayang, kelembutan, kemesraan & penuh adab pekerti sebagai jalannya untuk meraih cinta Allah.

Inilah yang telah dirakamkan dan dituliskan sepanjang zaman tentang Cinta yang diredhai Allah hingga kepenghujungnya …

Apa yang boleh dikatakan lagi selepas ini tentang cinta?

Memandangkan Rasulullah SAW telah mengajarkan kita segalanya... 

Selawat dan salam padamu ya Habibullah...

Allahu'alam..



p/s: Jika kita bercinta, bercintalah dengan betul. Bercintalah betul-betul sebagaimana yang Rasulullah SAW ajarkan kepada kita.

 

No comments:

Post a Comment

"Dan berpesan-pesanlah kamu dengan kebenaran dan kesabaran.."