Pencinta Yang Dimuliakan Allah. :)

TINTA PENULIS.

Dengan Nama Allah,

Aku hanyalah insan hina berlumur dosa yang seringkali tergelincir dari landasan iman. Aku perlukan teguran, nasihat & doa yang berpanjangan dari kalian.

Sesungguhnya aku menulis disini tujuan utamanya adalah untuk memperingatkan & menasihatkan diriku sendiri. Kala aku menulis, mungkin Allah tika itu meningkatkan keimananku. Maka, bila aku rasa lemah, aku akan kembali semula ke sini & membaca kembali catatan-catatanku; untuk aku baca, hadam & menghayati semula nasihat yang pernah aku tulis suatu masanya.

Ambillah mana yang baik & tinggalkanlah yang tidak bermanfaat. Semoga Allah Mengampuni semua dosa-dosa kita.. Amiin.

Tuesday, March 13, 2012

Jika semuanya semudah itu..



Bismillahirrohmanirrohiim..
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

Jika semua yang kita kehendaki terus dapat kita miliki, 
dari mana dapat kita tahu erti keikhlasan.

Jika semua yang kita termimpi segera menjadi nyata, 

dari mana dapat kita belajar rasa kesabaran.

Jika setiap doa dipanjat terus dikabulkan, 

bagaimana dapat kita belajar berusaha & berikhtiar.

Jika setiap detik hidup ini terisi dengan kebahagiaan, 

bagaimana dapat kita bertaqarrub & mengenal lebih dekat kekuasaan Tuhan.


Yakinlah, setiap ketentuanNya kepada kita adalah yang terbaik. 
Daripada pelajaran keikhlasan, kesabaran, ikhtiar, taqarrub kepada Allah itulah dapat kita kenal siapa kita sebenarnya.

Apa erti hidup ini, dari mana kita datang, tujuan kita didatangkan serta ke mana kita akan dikembalikan..


Jangan sesekali berputus asa kerana Allah itu sentiasa sangat dekat dengan kita... 


Kerana Allah Lebih Mengetahui apa yang terlafaz, tersimpan & dirahsiakan.
Allahu'alam.


No comments:

Post a Comment

"Dan berpesan-pesanlah kamu dengan kebenaran dan kesabaran.."