Pencinta Yang Dimuliakan Allah. :)

TINTA PENULIS.

Dengan Nama Allah,

Aku hanyalah insan hina berlumur dosa yang seringkali tergelincir dari landasan iman. Aku perlukan teguran, nasihat & doa yang berpanjangan dari kalian.

Sesungguhnya aku menulis disini tujuan utamanya adalah untuk memperingatkan & menasihatkan diriku sendiri. Kala aku menulis, mungkin Allah tika itu meningkatkan keimananku. Maka, bila aku rasa lemah, aku akan kembali semula ke sini & membaca kembali catatan-catatanku; untuk aku baca, hadam & menghayati semula nasihat yang pernah aku tulis suatu masanya.

Ambillah mana yang baik & tinggalkanlah yang tidak bermanfaat. Semoga Allah Mengampuni semua dosa-dosa kita.. Amiin.

Wednesday, February 19, 2014

Lelayar Di Lautan.


Bismillah.

Menjadi lelayar di lautan luas
Memburu daratan bagi menghilang lelah
Mencari tanah untuk berlabuh
Untuk menguji, apa betul jalan selama ini.

Bila saat kelam malam
Menjadi paling pekat
Maka cerah bintang-bintang
Menjadi tanda betapa hampir kemilau pagi.

Mengapa perit sekali
Air mata ini
seolah menjerut lapis-lapis
Kulit pipi.

Mengapa lemah sekali diri ini
Berulang tangis
Bersulam harap
Tanpa jitunya usaha.

Berputus asa kah?
Sabar dan bangkitlah
Engkau pasti melepasi saat-saat seperti ini.

1 comment:

  1. Lautan ini seringkali melemaskan. Malah, seringkali karam dipukul ombak.

    ReplyDelete

"Dan berpesan-pesanlah kamu dengan kebenaran dan kesabaran.."